hesabın var mı? giriş yap

  • bas gitarın grup içindeki öneminin ve etkisinin anlaşılması için konuyu müzik teorisi bakış açısıyla basit örneklerle anlatmaya çalışayım.

    örneği sadece tek bir akor üzerinden veriyorum.
    ritim gitar mi minör triad akoru basıyor olsun.
    mi minör triad akor sesleri: e g b ( mi sol si)
    solo gitar ise bu akorun üstüne e minör gamı kullanarak solo atıyor olsun.
    e minör gamı sesleri: e f# g a b c d e

    iki gitarın çaldığı bu armonik yapıyla hafif hüzünlü, buruk bir duygu hali ortaya çıkar.

    şimdi bas gitarı devreye sokalım. bas gitar, yukarıdaki e minör armonisi üzerine misal sekizlik notlarla do notası seslendirsin.
    bas gitar do'yu basmaya başladığı andan itibaren bütün armoni çok farklı bir duyguya bürünür.
    bas gitar do notasını seslendirdiğinde bas nota daha baskın duyulacağı için diğer iki gitarın çaldıkları do ile ilişki kurup farklı bir fonksiyon kazanır.

    normalde triad akorumuz mi minör idi.
    basta c olduğunda bu akor do maj7 akoru olarak duyulmaya başlayacak.
    em akor sesi: e g b (mi sol si)
    cmaj7: c e g b (do mi sol si)
    minör sound majöre dönmüş oldu. daha pozitif bir sound...

    solo gitar e minör akoru üzerine e minör gamı kullanıyordu. bu gam da do ile ilişki kuracak.

    basta do olduğu andan itibaren solo da e minör değil c lydian soundu verecek.

    em gamı: e f# g a b c d e
    c lydian mod: c d e f# g a b c
    lydian sound minöre göre çok daha pozitif ve parlaktır.

    bas gitarın sadece tek bir nota basması bile diğer bütün enstrümanların genel armonisini kökten değiştirebiliyor gördüğünüz gibi.

    bas gitarın gereksiz olduğunu düşünen arkadaş anlamaz belki ama meraklısı için anlattım ben yine.

    edit 1: müzik teorisiyle ilgili entry serisi çalışmaları yapıyorum, aşağıdaki başlıklardan inceleyebilirsiniz. yukarıda yazdıklarımla ilgili kafasında soru işaretleri oluşanlar cevapların büyük bir kısmını bulacaktır.

    majör gamlar
    majör gam triad akor armonizasyonu

  • çok defa anlattım tekrar anlatayım.
    yıl : 2013
    yer : migros caddebostan sahile inen merdivenler.
    tam merdivenlerin orada sevgili veya çift, çocuk kadını öyle bir dövüyor ki, ağzı burnu kan içinde kalmış. çocuğu tutup önce geri çektim, bana hamle yapınca da tekmeyi koydum merdivenlere düştü (zaten belli halinden sarhoş) bir kaç kişide kadına su falan veriyor, arkamı döndüm giderken, kadın sağ kulağıma öyle bir tokat attı ki, haftalarca çınlama gitmedi, döndüm bir tane de ona vuracaktım, lanet gitsin dedim yoluma devam ettim.

    mazoşist kadınların hepsi, acı çekmekten, itilip kakılmaktan, aşağılanmaktan, inanılmaz derecede zevk alıyorlar.
    gittiğim yerlerde de buna benzer şeylere şahit oluyorum, adamlar köpek çekiyor kadınlara, kadınlar adamın ağzının içine bakıyor.

  • benim anlamadığım şu,

    fb madem maçı ilk oyun durmasında terk edecekti, neden u19 ile çıktı sahaya? çocukların suçu ne?

    fb maçı madem ilk oyun durduğunda terk edecekti, neden sahada galatasaray'lı oyunculara press yaptılar? oynamaya niyetleri yoktu madem santra ile başlayınca hareketsiz kalarak protesto ederlerdi. galatasaray'lı oyuncular bu durumda atak dahi yapmazdı.

    farkındaysanız oyun başlayınca rakip ne yapacak diye öylesine paslaştılar ilk önce. sonra baktılar ki rakip oynamaya niyetli, press falan yapıyorlar. icardi affetmedi.

    hatta oyuncular sahayı terk ederken, u19 takımını alkışladı bile koskoca icardi.

    bence fb'nin yapması gereken aşağıdakilerden biriydi:

    *maça hiç çıkmamak
    *maça as kadro ile çıkıp hiç hareket etmeden oyunun durmasını beklemek sonra sahayı terk etmek
    *maça u19 ile çıkıp maçı tamamlamak

    bu üç ihtimalden birini gerçekleştirselerdi, saygı duyardım.

    ama hem u19 ile çıkıp, hem oynayacakmış gibi press falan yapıp, hem de 50. saniyede icardi'den golü yedikten sonra maçı terk etmek, kusura bakmayın ama çok büyük bir rezillik oldu.

  • avrupalı zoofillerden sık sık duyduğum bir söz. aslı astarı yok ama bir kere ikna olmuşlar.